انتظار پویا(هل من ناصر لنصره مهدی قائم آل محمد؟)

هر که دلارآم دید از دلش آرام رفت ===چشم ندارد قرار هر که در این دام رفت

انتظار پویا(هل من ناصر لنصره مهدی قائم آل محمد؟)

هر که دلارآم دید از دلش آرام رفت ===چشم ندارد قرار هر که در این دام رفت

خطبه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام برای اصحاب

بسم الله الرحمن الرحیم
 
 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین

از طبری‌ نقل‌ است‌ که‌ أبو مِخْنَف‌ از عَقَبه‌ بن‌ أبی‌العِیزاز روایت‌ کرده‌ است‌ که‌ حسین‌ علیه‌ السّلام‌ اصحاب‌ خود و اصحاب‌ حرّ را در بیضَه‌ مخاطب‌ قرار داده‌ و بدین‌ خطبه‌ مشغول‌ شد:

فَحَمِدَ اللَهَ وَأَثْنَی‌ عَلَیْهِ، ثُمَّ قَالَ: أَیُّهَا النَّاسُ! إنَّ رَسُولَ اللَهِ صَلَّی‌ اللَهُ عَلَیْهِ وَءَالِهِ قَالَ: مَنْ رَأَی‌ سُلْطَانـًا جَآئِرًا مُسْتَحِلاًّ لِحُرُمِ اللَهِ، نَاکِثـًا لِعَهْدِ اللَهِ، مُخَالِفـًا لِسُنَّه رَسُولِ اللَهِ صَلَّی‌ اللَهُ عَلَیْهِ وَءَالِهِ؛ یَعْمَلُ فِی‌ عِبَادِ اللَهِ بِالإثْمِ وَالْعُدْوَانِ؛ فَلَمْ یُعَیِّرْ یُغَیِّرْ عَلَیْهِ بِفِعْلٍ وَلَا قَوْلٍ، کَانَ حَقًّا عَلَی‌ اللَهِ أَنْ یُدْخِلَهُ مَدْخَلَهُ.

أَلَا وَإنَّ هَؤُلآءِ قَدْ لَزِمُوا طَاعَه الشَّیْطَانِ، وَتَرَکُوا طَاعَه الرَّحْمَنِ، وَأَظْهَرُوا الْفَسَادَ، وَعَطَّلُوا الْحُدُودَ؛ وَاسْتَأْثَرُوا بِالْفَیْءِ؛ وَأَحَلُّوا حَرَامَ اللَهِ، وَحَرَّمُوا حَلَالَهُ؛ وَأَنَا أَحَقُّ مِنْ غَیْرٍ مَنْ غَیَّرَ ـ مَنْ عَیَّرَ.

وَقَدْ أَتَتْنِی‌ کُتُبُکُمْ، وَقَدِمَتْ عَلَیَّ رُسُلُکُمْ بِبَیْعَتِکُمْ أَنَّکُمْ لَا تُسَلِّمُونِی‌ وَلَا تَخْذُلُونِی‌؛ فَإنْ تَمَمْتُمْ عَلَی‌ بَیْعَتِکُمْ تُصِیبُوا رُشْدَکُمْ.

فَأَنَا الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ، وَابْنُ فَاطِمَه بِنْتِ رَسُولِ اللَهِ صَلَّی‌ اللَهُ عَلَیْهِ وَءَالِهِ؛ نَفْسِی‌ مَعَ أَنْفُسِکُمْ، وَأَهْلِی‌ مَعَ أَهْلِیکُمْ؛ فَلَکُمْ فِی‌َّ أُسْوَه.

وَ إنْ لَمْ تَفْعَلُوا وَنَقَضْتُمْ عَهْدَکُمْ، وَخَلَعْتُمْ بَیْعَتِی‌ مِنْ أَعْنَاقِکُمْ؛ فَلَعَمْرِی‌ مَا هِیَ لَکُمْ بِنُکْرٍ؛ لَقَدْ فَعَلْتُمُوهَا بِأَبِی‌ وَأَخِی‌ وَابْنِ عَمِّی‌ مُسْلِمٍ.

فَالْمَغْرُورُ مَنِ اغْتَرَّ بِکُمْ. فَحَظَّکُمْ أَخْطَأْتُمْ، وَنَصِیبَکُمْ ضَیَّعْتُمْ؛ وَمَنْ نَکَثَ فَإنَّمَا یَنْکُثُ عَلَی‌ نَفْسِهِ. وَسَیُغْنِی‌ اللَهُ عَنْکُمْ. وَالسَّلَامُ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَه اللَهِ وَبَرَکَاتُهُ.

«پس‌ حمد خداوند را بجای‌ آورد و ثنا بر او فرستاد، و سپس‌ فرمود:

ای‌ مردم‌! رسول‌ خدا صلّی‌ الله‌ علیه‌ وآله‌ وسلّم‌ فرمود: هر کسی‌ ببیند سلطان‌ ستمگری‌ را که‌ حرام‌ خدا را حلال‌ شمرد، و عهد خدا را بشکند، و خلاف‌ سنّت‌ رسول‌ خدا صلّی‌ الله‌ علیه‌ وآله‌ رفتار کند، و در میان‌ بندگان‌ خدا به‌ گناه‌ و ستم‌ عمل‌ کند؛ و آن‌ شخص‌ بیننده‌ سکوت‌ اختیار کند، ونه‌ از راه‌ کردار و نه‌ از راه‌ گفتار، او را سرزنش‌ نکند و در مقام‌ انکار و عیب‌ گوئی‌ بر نیاید؛ بر خداوند واجب‌ است‌ که‌ او را به‌ همان‌ جائی‌ ببرد که‌ آن‌ سلطان‌ جائر را می‌برد.

آگاه‌ باشید که‌ این‌ طائفه‌ ستمگر و حکّام‌ جائر بنی‌ اُمیّه‌، پیوسته‌ از شیطان‌ پیروی‌ نموده‌ و طاعت‌ او را بر خود لازم‌ دانستند، و اطاعت‌ خداوند رحمن‌ را ترک‌ گفتند، و زشتی‌ و فساد را ظاهر نمودند، و حدود خدا را تعطیل‌ کردند، و غنائم‌ و فَیْء را که‌ متعلّق‌ به‌ همه‌ مسلمین‌ است‌ اختصاص‌ به‌ خود دادند، و حرام‌ خدا را حلال‌ شمردند؛ و حلال‌ خدا را حرام‌ شمردند.

و من‌ از غیر خودم‌ سزاوارترم‌ (به‌ جلوگیری‌ از این‌ امور و نهی‌ کردن‌ از آنها و زمام‌ امور مسلمانان‌ را به‌ دست‌ گرفتن‌، تا به‌ احکام‌ قرآن‌ و سنّت‌ رسول‌ الله‌ عمل‌ شود).

نامه‌های‌ شما به‌ من‌ رسید! و رسولان‌ شما نزد من‌ آمدند! که‌ شما همه‌ با من‌ بیعت‌ کرده‌اید که‌ مرا تسلیم‌ دشمن‌ نکنید، و مرا تنها و بی‌یاور نگذارید و مخذول‌ و منکوب‌ ننمائید!

اگر حال‌ بر بیعت‌ خود پایداری‌ می‌کنید، راه‌ رشد و صواب‌ همین‌ است‌!

من‌ حسین‌ فرزند علیّ هستم‌. من‌ پسر فاطمه‌ دختر رسول‌ الله‌ صلّی‌ الله‌ علیه‌ وآله‌ هستم‌.

جان‌ من‌ با جانهای‌ شماست‌! و اهل‌ من‌ با اهل‌ شماست‌! (از نقطه‌ نظر تعیّن‌ و تشخّص‌ زندگی‌، برای‌ خود مزیّتی‌ قائل‌ نشدم‌، و در جاه‌ و مال‌ چیزی‌ را به‌ خود منحصر ننمودم‌! خودم‌ و اهلم‌ مانند شما و اهل‌ شماست‌.)

لیکن‌ من‌ اُسْوه‌ و الگو و سرمشق‌ شما هستم‌ (که‌ باید از من‌ پیروی‌ کنید و مرا امام‌ و مقتدای‌ خود بدانید! و در دور بودن‌ از زندگانی‌ متجمّلانه‌، و ترک‌ تبذیر و اسراف‌، و دست‌ نبردن‌ به‌ فَیْء و غنیمت‌، به‌ من‌ تأسّی‌ کنید!)

و اگر این‌ کار را نکنید، و عهد و پیمان‌ خود را بشکنید، و بیعت‌ را از ذمّه‌های‌ خود بردارید؛ به‌ جان‌ خودم‌ سوگند که‌ این‌ عمل‌ از شما بدیع‌ و تازه‌ نیست‌!

شما با پدر من‌، و برادر من‌، و پسر عمّ من‌ مسلم‌بن‌ عقیل‌ نیز چنین‌ کردید.

پس‌ شخص‌ مغرور و گول‌ خورده‌، کسی‌ است‌ که‌ به‌ اقبال‌ شما و توجّه‌ شما فریب‌ خورد!

 چون‌ شما از بهره‌ خود روی‌ گردانیده‌ و بخت‌ خود را واژگون‌ نموده‌اید! و نصیب‌ خود را ضایع‌ و تباه‌ ساخته‌اید!

و بدانید: هر کس‌ که‌ پیمان‌ بشکند، عواقب‌ وخیم‌ و عکس‌ العمل‌ پیمان‌ شکنی‌ بر عهده‌ خود اوست‌. و البتّه‌ خداوند بزودی‌ از شما بی‌نیاز می‌گرداند. و سلام‌ خداوند و رحمت‌ و برکات‌ خداوند بر شما باد!»



نظرات 2 + ارسال نظر
بنیامین شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:08 ب.ظ http://nosubmit.blogfa.com

با سلام
2 نامه خطاب به قوه قضائیه و رییس جمهور دکتر احمدی نژاد نوشته شده است. اولین نامه درخواست محاکمه فوری دروغ گویان فتنه 88 و دشمنان رای ملت است که متاسفانه در 4سال اخیر به دلایل نامعلوم از محاکمه گریخته اند و دومین نامه جهت تشکر از زحمات 8 ساله رییس جمهور محبوب، مردمی و زحمتکشمان دکتر احمدی نژاد می باشد. لطفا جهت امضاء نامه ها اقدام کنید و به دیگر دوستان نیز اطلاع دهید. باید عاملان فتنه 88 سریعا محاکمه شوند

ع.ب پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:02 ب.ظ http://ladyl3ug.blogfa.com/

سلام دیگه از وبلاگتون سر در نمیارم :(((((((((

عید تون مبارک

علیک سلام
هر سوالی دارید بپرسید
عید بر شما و همه آزادگان جهان مبارک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد