انتظار پویا(هل من ناصر لنصره مهدی قائم آل محمد؟)

هر که دلارآم دید از دلش آرام رفت ===چشم ندارد قرار هر که در این دام رفت

انتظار پویا(هل من ناصر لنصره مهدی قائم آل محمد؟)

هر که دلارآم دید از دلش آرام رفت ===چشم ندارد قرار هر که در این دام رفت

شباهتهای حضرت نوح(ع) به امام زمان(عج)

بررسی شباهت های انبیاء علیهم السلام به حضرت صاحب الزمان(عج) میتواند باعث شناخت بیشتر ما و درک وضعیت کنونی و پیش بینی آینده ما باشد.در پست حاضر  شباهتهای حضرت نوح(ع) به امام زمان(عج) پرداخته ام و انشاء الله در آینده در مورد پیامبران دیگر نیز خواهیم پرداخت.

شباهتهای حضرت نوح(ع) به امام زمان(عج)

1-حضرت نوح عمر بسیار طولانی داشتند  و امام زمان(عج) نیز تا کنون عمر طولانی داشته اند و انشاء الله این زمان بعد ظهور ایشان بسیار طولانی شود.

2-نوح زمین را با سخن خود از وجود کافرین پاک کرد و حضرت قائم (عج) نیز زمین را از لوث وجود کفار پاک میکنند.

وَلَقَدْ نَادَانَا نُوحٌ فَلَنِعْمَ الْمُجِیبُونَ         و نوح ما را ندا داد و چه نیک اجابت‏کننده بودیم (75)   [صافات]

وَقَالَ نُوحٌ رَّبِّ لَا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْکَافِرِینَ دَیَّارًا ﴿26     و نوح گفت پروردگارا هیچ کس از کافران را بر روى زمین مگذار (26)    [نوح]

3-هر که از نوح تخلف کرد هلاک شد و در مورد حضرت قائم(عج) نیز همین طور خواهد بود.

4-خداوند فرج نوح را آنقدر به تأخیر انداخت که بیشتر معتقدین به ایشان از اعتقاد و ایمان خود  برگشتند و در مورد حضرت قائم(عج) نیز همین طور  است و خواهد بود  و  ایمان بسیاری نسبت به وجود ایشان  از دست میرود.

5-ادریس(ع) به ظهور نوح(ع) بشارت داده بود و پیامبران و امامان(علیهم السلام) و فرشتگان نیز به ظهور حضرت قائم(عج) بشارت داده اند.

6-به اذن خدا نداهای نوح(ع) به شرق و غرب عالم میرسید و این یکی از معجزات ایشان بود و در هنگام ظهور نیز حضرت قائم(عج) بین رکن و مقام فریاد برمی آورند که که تمام عالم سخنان ایشان را میشنوند.

7-نزدیک ترین علامتی که خداوند برای رسیدن فرج برای نوح(ع) مشخص کرده بود جوشیدن آب از تنور خانه ایشان بود و نزدیکترین علامت متّصل به ظهور حضرت قائم(عج) وقوع خونریزی و کشتاری در مسجدالحرام خواهد بود.(توضیح: هر دو علامت وجود اتفاقی است که با محل وقوع آن تضاد دارد.آب که آتش را خاموش میکند در تنور جوشید که پر از آتش است و کشتار در مسجدالحرام اتفاق می افتد که محل امنیت و آرامش است.(بلد امین))

8-با توجه به مورد 7 عامل نابودی کفار توسط آب بود(غرق شدن در آب) و  در زمان ظهور حضرت قائم(عج) عامل نابودی کفار و مشرکین و منافقین و فاسقین بوسیله کشتار و خونریزی است.

9-مردم کافر زمان نوح(ع) به نسبت مردمان کل ادوار از لحاظ نجاری بسیار پیشرفت کرده بودند ولی علمشان نتوانست جلوی نابودیشان را بگیرد  و مردم زمان ظهور حضرت قائم(عج) نیز از هر لحاظ علمی بسیار پیشرفته شده اند (یا خواهند شد)ولی علمشان نمیتواند از نابودیشان جلوگیری کند و به سادگی قوم نوح هلاک میشوند.[توضیح :این به این معنی نیست که مومنان نباید و نمیتوانند پیشرفت کنند بلکه منظور این بود که کفار در این دو زمان بسیار پیشرفته بوده اند.]

10-حضرت نوح تا پایان عمر خود از لحاظ قوت جسمانی سالم ماند و حضرت قائم(عج) نیز تا پایان عمر شریفشان جوان و پرقدرت زندگی میکنند و خواهند کرد.[این مورد را در کتابهای فرعی قصص انبیاء دیدم ولی به نظر منطقی میرسد.]

12-قوم نوح بدترین قوم تمام ادوار بوده اند(از مردم سدوم(قوم لوط) و ثمود به مراتب بدتر) و کفار زمان ظهور حضرت قائم(عج) نیز بدترین افراد تمام ادوارند.

13-محل زندگی نوح کنار شطّ فرات(سمت غربی کوفه) بوده و محل زندگی حضرت حجت(عج) بعد ظهور نیز شهر کوفه خواهد بود.(بنا بر روایات)

***نکته جالبی که در یکی از کتابها خواندم این بود که  زمان آغاز طوفان نوح اوایل ماه رجب و پایان آن روز عاشورای آن سال بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد