انتظار پویا(هل من ناصر لنصره مهدی قائم آل محمد؟)

هر که دلارآم دید از دلش آرام رفت ===چشم ندارد قرار هر که در این دام رفت

انتظار پویا(هل من ناصر لنصره مهدی قائم آل محمد؟)

هر که دلارآم دید از دلش آرام رفت ===چشم ندارد قرار هر که در این دام رفت

خطر جنگ داخلی در مصر به نفع نظام سلطه

بسم الله الرحمن الرحیم
  
عید بر همه آزادگان جهان مبارک باد

قسمتی از بیانات مهم امام خامنه ای در مورد مسائل روز منطقه
در این ایام، در منطقه‌ى غرب آسیا و شمال آفریقا و کلاً در منطقه‌ى اسلامى، حوادث بسیارى در جریان است؛ چند مورد از این حوادث را با اختصار مورد اشاره قرار میدهیم. در کشور خود ما، حادثه‌ى مهم، تشکیل دولت جدید است که بحمداللَّه با همت مردم و تلاش همه‌جانبه، این خواسته‌ى قانونى و سنت ملى با بهترین وجهى انجام گرفت و ان‌شاءاللَّه بزودى با انجام وظیفه‌اى که مجلس شوراى اسلامى نسبت به انتخاب وزراى صالح خواهد کرد، دولت تشکیل خواهد شد و کارهاى بزرگ و مهمى را که بر عهده دارد، آغاز خواهد کرد؛ اگرچه هم‌اکنون هم بسیارى از کارها را شروع کرده‌اند. امیدواریم توفیق الهى شامل حال رئیس جمهور محترم و مسئولان اجرائى کشور باشد و همراهى مردم هم به آنها کمک کند، دعاى مردم هم کمک کند که بتوانند کارهاى بزرگى را که برعهده دارند - که کارهاى بزرگ، منافع بزرگى هم دارد؛ دشوارى‌هاى بزرگى هم دارد - به بهترین وجهى به انجام برسانند.
 اما در سایر کشورهائى که در حول و حوش ما هستند - در منطقه‌ى غرب آسیا و شمال آفریقا - حوادث به این صورت شادى‌آور نیست؛ نگران کننده است. یک حادثه، حوادث فلسطین مظلوم است که بعد از گذشت شصت‌وپنج سال از اشغال رسمى فلسطین، هنوز ظلم و جور و اجحاف به آن ملت مظلوم به طور روزانه ادامه دارد؛ تخریب خانه‌ها، دستگیر کردن بى‌گناهان، جدا کردن فرزندان از پدران و مادران، انباشتن زندانها از کسانى که بدون گناه در زندانند یا دوران محکومیت زندانى خود را سپرى کردند؛ و دردناک اینکه قدرتهاى مسلط غرب هم از آن جنایتکاران با همه‌ى وجود حمایت میکنند. این یکى از مصیبتهاى دنیاى امروز کنونى است که از یک ظلم آشکار که مرکّب است از دهها و بلکه صدها ظلم به طور متراکم، کسانى حمایت میکنند که ادعاى طرفدارى از حقوق بشر، از دموکراسى و از اینگونه شعارهاى زیبا و رنگین بر زبان دارند، اما در عمل از جنایتکاران حمایت میکنند!
 الان هم باز مجدداً مذاکراتى بین دولت خودگردان فلسطین و صهیونیستها شروع شده است که مطمئناً نتیجه‌اى جز آنچه که در مذاکرات قبلى پیش آمد، نخواهد داشت؛ که عبارت است از عقب‌نشینى فلسطینى‌ها از حقوق خودشان، و تشویق متجاوز به تجاوز بیشتر، و سرکوب کردن مبارزات بحق مردم فلسطین. خانه‌ها را خراب میکنند، ساختمانهاى غصبى براى مردم اشغالگر و غاصب میسازند و میگویند داریم مذاکره میکنیم! حالا هم که اعلام کرده‌اند مذاکرات سرّى است. دستپخت استکبار در این مذاکرات، مطمئناً به ضرر فلسطینى‌ها است.
 ما معتقدیم دنیاى اسلام باید از انگیزه‌ى خود در مسئله‌ى فلسطین لحظه‌اى کوتاه نیاید و عمل غاصبانه‌ى گرگهاى درنده‌ى صهیونیست و حامیان بین‌المللى آنها را محکوم کند. این مذاکراتِ به اصطلاح با میانجیگرى آمریکا - که در واقع آمریکا میانجى نیست، خود او یک طرف قضیه است؛ در طرف غاصبان فلسطین و صهیونیستها قرار دارد - به ظلم بیشتر به مردم فلسطین و منزوى شدن مسلمانان مبارز فلسطین نینجامد.
 مسئله‌ى دیگر، مسئله‌ى مصر است. ما از آنچه که در مصر میگذرد، نگرانیم. گمان وقوع جنگ داخلى در مصر، با کارهائى که دارد میشود، روزبه‌روز تقویت پیدا میکند؛ و این فاجعه است. لازم است ملت بزرگ مصر، نخبگان سیاسى، نخبگان علمى، نخبگان دینى در آن کشور بزرگ نگاه کنند به وضعیت موجود و ببینند چه عواقب وخیمى بر این وضعیت ممکن است مترتب شود؛ ببینند وضعیت سوریه را؛ ببینند آثار حضور مزدوران غرب و مزدوران اسرائیل و تروریستها را در هر نقطه‌اى که در آنجا تروریستها فعالند؛ ببینند این خطرات را. دموکراسى و مردم‌سالارى باید مورد توجه قرار بگیرد؛ کشتار مردم بشدت محکوم است؛ زبان خشن و زورِ گروههاى مردمى در مقابل یکدیگر، مطلقاً بى‌فایده است و حامل ضررهاى بزرگى است. از دخالت قدرتهاى بیگانه - آنطورى که الان مشاهده میشود - جز ضرر براى مردم مصر، چیزى به بار نخواهد آمد. گره مصر را خود مردم مصر باید باز کنند، نخبگانشان باید باز کنند؛ فکر کنند، عواقب وخیم و خطرناکى را که ممکن است بر این وضعیت مترتب شود، بسنجند. اگر خداى نکرده هرج‌ومرج به وجود بیاید، اگر خداى نکرده جنگ داخلى به وجود بیاید، چه چیزى دیگر میتواند جلوى آن را بگیرد؟ بهانه براى دخالت ابرقدرتها - که خودشان بزرگترین بلا براى یک کشور و یک ملت هستند - به وجود خواهد آمد. ما نگرانیم. برادرانه توصیه میکنیم به نخبگان مصرى، به مردم مصر، به گروههاى سیاسى، به گروههاى مذهبى، به علماى دینى، که خودشان به فکر بیفتند، خودشان اقدام کنند؛ اجازه ندهند به بیگانگان و قدرتمندان - که با احتمال قوى، سرویسهاى جاسوسى آنها در ایجاد این وضعیت بى‌دخالت نیستند - اینها باز بیایند دخالت کنند.
 مسئله‌ى بعدى هم مسئله‌ى عراق است. در عراق، یک دولتى، یک حکومتى با موازین مردم‌سالارى و آراء مردم بر سر کار آمده است. چون ابرقدرتها و نیروهاى مرتجع منطقه از این وضع ناراضى‌اند، میخواهند نگذارند آب خوش از گلوى مردم عراق پائین برود. این انفجارات، این کشتارها، این تروریسم جنایتکار، یقیناً از کمک و پشتیبانى‌هاى مالى و سیاسى و تسلیحاتى برخى از قدرتهاى منطقه‌اى و فرامنطقه‌اى ناشى شده است، که نمیخواهند بگذارند ملت عراق زندگى خودش را بکند. اینجا هم لازم است سیاستمداران عراقى، مسئولان عراقى، گروههاى عراقى، شیعه و سنى، عرب و کُرد، ببینند وضعیتى را که در برخى از کشورهاى دیگر هست؛ و ببینند عواقب اختلافات داخلى و جنگ داخلى را که زیرساختهاى یک کشور را نابود میکند، آینده‌ى یک ملت را تباه میکند. در همه‌ى این قضایا، رژیم صهیونیستى و غاصبان اسرائیل نشسته‌اند با خشنودى این وضعیت را تماشا میکنند و احساس راحتى و آسایش میکنند. آیا این روا است؟
 پروردگارا ! به محمد و آل محمد، همه‌ى ما را از خواب غفلت بیدار کن. پروردگارا ! دست اشرار را، دست متجاوزان را از ملتهاى اسلامى و کشورهاى اسلامى کوتاه کن. پروردگارا ! به محمد و آل محمد، اسلام و مسلمین را در همه جا نصرت عطا فرما.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد